Home Nieuws Wereldreis 2014 Nieuwsflits December Nieuwsflits 16 december, Hobbies

Nieuwsflits 16 december, Hobbies

Hobbies, Honduras/ Niguragua,

Hallo Allemaal,hier zijn we weer met een kort verslag vanuit een ankerplaats in de HOBBIES. Drie kleine eilandjes achter een rif, je ligt letterlijk midden op zee. De wind blaast goed en de accu,s zijn weer vol. Eergisteren vertrokken vanaf Guanaja, behorende tot de Bay Islands van Honduras. Daar zijn we twee nachten geweest en hebben er uitgeklaard, kosten NUL!
Daarvoor lagen we een korte tijd, ( twee weken) en moesten wachten op onderdelen voor de generator. Na een goeie week wachten, vanuit de USA aangekomen met Fedex. Heb het gelukkig ZELF terug kunnen plaatsen en.....hij doet het weer gelukkig!
Daar nog een incidenje gehad met de staf/eigenaar van Fantasy island. We hadden daar i.v.m. het slechte weer aan een steiger gelegen, die we ook netjes hadden afgerekend. Maar....ze hadden dit bedrag twee keer afgeschreven die eikels. Beklag gedaan en foto gemaakt van de dubbele afschrijving, echter zonder resultaat. Ze noemde dit fenomeen...FLOTING MONEY! Toen ik ze vertelde dat deze termen eveneens door de maffia werden gebruikt zijn we kwaad weggelopen. ook een dag later kregen we geen antwoord waar we wat aan hadden, alleen dat ze van de bank bericht hadden gehad dat er maar ÉËN keer was afgeschreven. Aangezien FLOTING door ons letterlijk werd opgevat, hebben we 100 ltr. diesel getankt aldaar, dat is OOK FLOTING MONEY..Reén de va plus, de poen is niet meer van U ( Fantasy Island).
Ons op laten lichten kunnen we altijd nog!!

We liggen nu dus sinds gisteren op de HOBBIES en gaan vanmiddag verder naar Providencia, 200 mijl varen en een paar honderd mijl noord van Panama. Providencia is een eiland van Colombia en moet heel mooi zijn, we hopen er donderdag aan te komen. We vertrekken pas om 1600 uur, 200 mijl is een rot afstand, het waait behoorlijk en we mogen niet harder dan 5 mijl per uur, om met daglicht aan te komen, 40 uur zeilen dus. Hier willen we in ieder geval de kerstdagen doorbrengen en niet zoals vorig jaar in een wastobbe zitten midden op zee. Van daaruit gaat de reis verder naar Portobello en de San Blas eilanden, behorende tot Panama. Hierna is alles onzeker, eerst mijn pensioen goed afwerken en EL NINO in de gaten houden.
Op weg hierheen heeft ons Marianneke weer een mooie vis gevangen, een Mahi Mahi. Weer 3 dagen vis eten, hmmmm.
Wonder boven wonder funcioneert alles weer, heb gisteren wel de dekfitting van de zelfbediening van de ankerlier moeten vervangen, totaal door gecorodeerd, en werkte dus niet meer, had gelukkig reserve bij.
Niels en Margret van de UNWIND zijn vanmorgen vertrokken en hopen morgen ook aan te komen, hebben zeer snel schip. Double Trouble en wij gaan zoals gezegt straks.
Hopen dat alles goed is bij jullie en wensen iedereen al vast prettige feestdagen toe.

Het zijn de lieve, eenvoudige dingen des levens die uiteindelijk de ware zijn.