Home Nieuws Wereldreis 2011 Juli 2011 21 Juli

21 Juli Culatra, bij Faro

Donderdag , ( bij Hoevelaken linksaf).

Goedemorgen allemaal.

We liggen in een heerlijke zon, 32 gr. fijn bruin te bakken en genieten met volle teugen.

Eergisterenavond zijn we aangekomen bij de ingang van Faro/Culatra in een heerlijk kolkende zee, waarbij het water vrolijk in de kuip borrelde en we 4.5 kn. Stroom mee hadden, die ons met ongeveer 10 kn. Door de ingang sleurde, die overigens heeeel erg smal was, een waarlijk prachtige vertoning waar we beidjes heeeeeel erg stil van werden en waar ik een ietwat gekleurde onderbroek van overhield! De tocht vanaf Portimao was er een van een ongekende schoonheid, wind uit de verkeerde richting, een dikke 6 bf. en geen kuilen maar afgronden, wat hebben we genoten!!!! Aangekomen in de wonderschone baai bij het eiland Culatra, waar nog zo,n 50 andere lagen, het anker erin laten zakken met een verbluffende gratie. Er is een prachtig klein dorpje bij waar we met de Boop sloop naartoe zijn gevaren, maar mevrouw Mercury sloeg steeds af, de schat. Ik heb haar met wat lovende woordjes toegesproken en met mijn middel vinger betast, dit hielp! Ze werd spontaan nat ( straaltje koeling) en liep weer tot net voor de haven. Ze wilde deze behandeling weer opnieuw, dit heb ik echter geweigerd, en mijn roeispanen gepakt, ze liet sip haar water gaan en heeft het tot nu toe NIET meer gedaan, de schat! Vanmorgen werden we op een ietwat hilarische manier om 0600 uur wakker gemaakt  door een luide bons, waarop ik mij in alle rust op de hoogte ging stellen van de situatie buiten. Ik zag daar een gekleurde medemens staan op een klein vissers bootje die, een ietsepietsie geagiteerd tegen ons bootje aan het rammen was en iets omhoog had getrokken wat zeeeeer veel overeenkomsten had met onze BRUCE! We dreven dan ook op een geheel andere plaats als voorheen. Ik heb de goede man vriendelijk verzocht om zo even te blijven staan om een foto te maken, maar daar had hij het volgens mij én aan z,n houding te zien té druk voor. Heb het anker overgenomen en ergens anders weer herplaatst en de man vriendelijk bedank voor zijn bemiddeling. Kreeg echter niet de indruk dat het wederzijds was, erg jammer!

Kijk, zo zou ik ook kunnen schrijven, geen punt, maar…….ben ik het dan nog wel?
Ik dacht ut nie! De een schrijft vanuit zijn gevoel en de ander schrijft wat een ánder GRÁÁG  wil lezen, ik schrijf zoals ík het beleef, punt.

Groetjes en een prettige vakantie óf….werk ze!