Home Nieuws Wereldreis 2011 Juli 2011 14 Juli

14 Juli Golf de Cadiz

donderdag 14 juli 2011, Golf de cadiz

Na 3 dagen vreselijke wind in Ensenada de Baleeira vanmorgen vertrokken met een dikke 6 bf. De wind op deze ankerplaats nam alleen maar toe tot een dikke 7 bf. met zware windstoten.

De laatste 2 nachten bijna geen oog dichtgedaan, zo ging het tekeer. 40 meter ketting erin geflikkerd en we bleven wel liggen als een huis, maar dat weet je pas zeker achteraf. We konden het bijbootje niet aan boord krijgen, want dan waren we nu waarschijnlijk in een baan om de aarde aan het vliegen ( overdrijven, ben je gek!). Vlak voor we op deze ankerplaats kwamen hadden we moeilijkheden met het indraaien van het voorzeil. De reeflijn was op een onverklaarbare manier in de trommel over elkaar gaan zitten en zat knijp, dus muurvast. Toen we ten anker waren hebben we een half uurtje zitten frotten om de lijnen van elkaar af te halen en yes, het werkte weer, wat zijn we toch een team!
Vanmorgen, toen het weer begon te poeieren was ik het helemaal zat, niet nóg een nacht.
Zelf onze vlag is een halve meter korter geworden. 10 minuten overlegd samen hoe en wat en na een half uurtje stond de BOOPSLOOP weer vastgesjord aan boord. Intussen waaide het weer een kleine 7 bf. maar dankzij de stuur capriolen van Marianne kwam het anker goed binnen. 2 Reven erin en wegwezen. Na een klein uurtje zeilen kwakte de wind in en is nu 2 bf. Zal wel te maken hebben gehad met kaap st- Vincense. Moeten nu de motor starten anders gaat het niet goedkomen. Tis altijd wa!
Gaan nu naar Alvor, bedankt voor de goede tips Roosjes! Komen jullie in juli of augustus terug?